سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندکى که دوام دارد ، به از بسیارى که ملال آرد . [نهج البلاغه]
برنامه ریزی روستایی در ایران
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد

 

اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد

1.       حذف گرسنگی و فقر شدید

2.       نیل به سوی آموزش اولیه همگانی

3.       ارتقا برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان

4.       تنزل مرگ و میر کودکان

5.       بهبود سلامتی مادران

6.       مبارزه با ایدز(HIV)،مالاریا و مابقی بیماری ها

7.       تضمین پایداری محیطی

8.       بسط یک مشارکت جهانی برای توسعه

آغازحرکت به سوی اهداف هزاره توسعه سازمان ملل متحد با تحقیقات برنج

هدف اول: حذف گرسنگی و فقر شدید

فقیرترین مردم جهان که همچنین دارای کمترین میزان امنیت غذایی هستند، در آسیای برنج خیز زندگی می کنند . عمده آنها کشاورزان برنج کار هستند ، برخی از آنها بدون این که زمینی داشته باشند در مزارع کار می کنند و عده ای هم ساکنان مناطق فقیر نشین شهری هستند که حتی مجبورند برنج روزانه مورد نیازشان را بخرند . برنج آن چنان نقش حیاتی در زندگی آن ها دارد که باید در راه حل های فقر و گرسنگی تحقیقات برنج را گنجاند که این کار به کشاورزان کمک می کند در شرایطی که مصرف کنندگان نیز استطاعت تهیه برنج را داشته باشند ، سود مناسبی بدست آورند

 هدف دوم:  نیل به سوی آموزش اولیه همگانی

فقیرترین افراد آسیایی 20-40% درآمدشان را صرف برنج می کنند . با کمک به کشاورزان آنها می توانند برنج را با کارایی بیشتری پرورش دهند که سبب می شود برنج برای مصرف کننده ارزان تر شود ، تولید کننده درآمد بیشتری بدست آورد و هزینه بیشتری برای تعلیم و تربیت بچه ها صرف کند . افزایش کارایی مزارع برنج فشار را از روی خانوار کم کرده و اجازه می دهد بچه ها بتوانند وقت بیشتری برای مطالعه شان صرف کنند .

هدف سوم: ارتقا برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان

بار مزارع برنج به طور سنتی بر دوش زنان است و امروزه این مسئولیت سنتی پذیرفته شده است تا مردان آن ها به دنبال کارهای غیر کشاورزی باشند . تحقیقات نشان می دهد که افزایش کارایی مزارع برنج به زنان این امکان را می دهد که به کشت محصولات نقدی بپردازند و مستقلاٌ به دنبال فعالیت هایی باشند که با دستمزد ناشی از آن هزینه مدرسه همه بچه هایشان ، دختران همانند پسران، تامین نمایند .

هدف چهارم و پنجم: تنزل مرگ و میر کودکان و بهبود سلامتی مادران

به خاطر وابستگی فقیرترین افراد آسیایی به برنج برای کالری و پروتئین فراوان آن ، عده فراوانی دچار کمبود آهن ، ویتامین A و روی هستند . بیش از نیم از انسان ها به ویژه زنان در دوران بارداری و شیردهی و بچه ها از این کمبود میکروارگانیسم ها (گرسنگی پنهان)رنج می برند . تولید برنج غنی از عناصر غذایی موجب حمایت از این نقطه آسیب پذیر در مقابله با گرسنگی پنهان می شود .

هدف هفتم: تضمین پایداری محیطی

برنج از همه محصولات غذایی سطح کشت بیشتری را به خود اختصاص داده است (60% یا بیشتر در فقیر ترین کشورها) . تحقیقات برنج بهره وری زمین های موجود را افزایش می دهد بدون آن که به جنگل یا دیگر سطوح طبیعی خسارت وارد کند و سبب می شود با افزایش تعداد ماه های پرورش محصول ، محصول بیشتری برداشت شود . تحقیقاتی که استفاده از کودها و علف کش ها را بهینه کرده ، درآمد آن ها را افزایش داده است و همچنین از محیط زیست حفاظت می کند . 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد قاسمی ( چهارشنبه 85/10/13 :: ساعت 4:38 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بررسی استراتژی مطلوب مدیریت بحران در مخاطرات محیطی با تاکید بر ش
بررسی نقش شهرهای میانی درتوسعه گردشگری شهری
بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و نقش آن در توسعه گردشگری ش
مدیریت مواد زاید در مناطق روستایی ایران (3) (نتیجه گیری)
مدیریت مواد زاید در مناطق روستایی ایران (2)
مدیریت مواد زاید در مناطق روستایی ایران
[عناوین آرشیوشده]